Vilken färg har ditt varumärke?

Vilken färg har ditt varumärke?

När jag startade mitt företag Hjärter Esse så var det mycket grönt i min kommunikation. Grönt som står för hållbarhet, och som är en lugn och behaglig färg.

Vartefter tiden gått – i höst firar Hjärter Esse 5 år – har mitt varumärke förändrats till att bli blått.

Även blått är en vilsam och rogivande färg som ofta återfinns i naturen. Det är också en färg som kopplas till intelligens och seriositet. En vanlig färg att använda för banker och mäklare exempelvis.

Jag har ända sedan jag var barn varit väldigt förtjust i just blått. Det är en färg som verkligen speglar mig, som jag bad mina föräldrar tapetsera sovrummet i redan när jag fortfarande bodde hemma som tonåring.
Rummet gick i gult och blått de sista åren som jag bodde hemma. Gult som är en lekfull och glad färg fick komplettera det lugnare blå.

Idag tänker jag blått nästan jämt, även när jag köper kläder och inreder hela hemmet. Ett bra sätt att leva mitt varumärke och skapa en röd tråd i mitt företagande såväl som mitt privatliv.

Vilken är färgen som representerar ditt varumärke?

Foto: Daniel Serander

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *